Aktywność fizyczna a zdrowie

Prawidłowe nawyki żywieniowe nie są wystarczające, żeby być zdrowym. Do tego potrzebna jest także aktywność fizyczna. Sporo osób prowadzi tzw. siedzący tryb życia, a to najlepsza droga do wielu chorób. Ruch jest konieczny, nie tylko dla naszej kondycji, ale także zdrowia. Ćwiczyć powinien każdy, niezależnie od wieku. Nie muszą to być intensywne i forsowne ćwiczenia fizyczne. Można skoncentrować się na umiarkowanym wysiłku.

Zalety aktywności fizycznej można dostrzec bardzo szybko. Przede wszystkim jest to utrata tkanki tłuszczowej oraz zbędnych kilogramów. Zwiększa się siła mięśni, przez co polepsza się stabilizacja kręgosłupa. Można zaobserwować również wzrost odporności. Sport jest niezbędny, żeby zapobiec rozwojowi wielu chorób cywilizacyjnych. Dotyczy to głównie układu krążenia. Wysiłek fizyczny korzystnie wpływa także na samopoczucie, ponieważ zmniejsza się poziom stresu oraz napięć.

Osoby, które regularnie ćwiczą, mają większą pojemność płuc. Ponadto zaobserwowano korzystne oddziaływanie wysiłku fizycznego na aktywność gruczołu dokrewnego. Aktywność fizyczna jest jednym z najskuteczniejszych działań profilaktycznych, jednak trzeba przede wszystkim pamiętać o regularności i wytrwałości w ćwiczeniach.

Każdy rodzić powinien wiedzieć, jaki jest okres wylęgania ospy u małych dzieci

Zostaw komentarz

© 2017 Profilaktyka zdrowotna. Wszystkie prawa zastrzeżone.